سیلاب‌های مرگبار در غرب آفریقا | آوارگی یک میلیونی و گسترش گرسنگی-راهبرد معاصر

سیلاب‌های مرگبار در غرب آفریقا | آوارگی یک میلیونی و گسترش گرسنگی

سیلاب‌های شدید در غرب آفریقا موجب آوارگی قریب به یک میلیون نفر و تعطیلی مدارس شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 07
کد خبر: ۲۵۶۶۰۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ سیلاب‌های شدید در غرب آفریقا موجب آوارگی حدود ۹۵۰ هزار نفر و مختل شدن روند آموزش همزمان با شروع سال تحصیلی جدید شده است.

بنا بر اعلام سازمان «نجات کودکان»، صد‌ها هزار کودک آواره با خطر بیماری و گرسنگی مواجه هستند، زیرا محصولات کشاورزی تخریب شده و آموزش مختل شده است. همچنین بسیاری از مدارس اکنون مملو از خانواده‌های آواره یا آسیب‌دیده از سیلاب‌ها شده است.

این سازمان اعلام کرد که بیش از ۶۴۹ هزار نفر در نیجر، ۲۲۵ هزار نفر در نیجریه و ۷۳ هزار نفر در مالی آواره شده‌اند.

دولت نیجر نیز خبر داد که بیش از ۷۰۰ هزار نفر در این کشور بی‌خانمان شده و از آغاز موسم بارش باران در ژوئن گذشته، ۲۷۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در نیجریه، ۲۹ ایالت از مجموع ۳۶ ایالت این کشور در اثر افزایش سطح آب رود نیجر و شاخه‌های آن آسیب دیده‌اند که منجر به کشته شدن ۲۰۰ نفر و تخریب بیش از ۱۱۵ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی شده است.

بر اساس این گزارش، میزان گرسنگی در نیجریه افزایش یافته و بین ماه‌های ژوئن تا اوت، از هر شش کودک یک نفر با گرسنگی مواجه بوده که این میزان ۲۵ درصد بیشتر از سال گذشته است.

سازمان «نجات کودکان» عنوان کرد که بیش از ۱۱۵ هزار و ۲۶۵ هکتار زمین کشاورزی در نیجریه آسیب دیده است. این کشور پیش‌تر نیز با نرخ بالای عدم امنیت غذایی روبرو بود. در مالی، بیش از نیمی از آوارگان کودکان هستند.

این سازمان همچنین بیان کرد که تغییرات اقلیمی موجب افزایش پدیده‌های شدید جوی در آفریقا شده که تأثیرات آن را خطرناک‌تر و مکررتر می‌کند.

مدیر ارتباطات این سازمان، توضیح داد که کشور‌های منطقه غرب و مرکز آفریقا از پیش با درگیری‌ها و ناامنی دست و پنجه نرم می‌کنند و این امر مقابله با چنین بلایایی را دشوارتر می‌سازد. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار